Acte necesare la vanzarea cumpararea unui teren

Terenuri pentru vanzare

Am sa explic ce Acte necesare la vanzarea cumpararea unui teren si de asemenea si modalitatea cum poti obtine un teren GRATIS

Documente Necesare la achiziția terenului, sunt de multe ori o supriza sau o necunoscuta

Prezentarea am sa o ordonez pe etape.
Spre final am sa iti spun, cea mai importanta informație, și anume cum poți obține teren GRATIS!! DA GRATIS!

Etapa 1 – la cumpararea unui teren

Vanzatorul trebuie sa dovedească prin intermediul actelor (oficiale și originale ), calitatea sa de proprietar , sau reprezentant, cu drepturi depline pentru tranzacții imobiliare.

Etapa 2 – documentele necesare vanzarii / cumpararii unui teren

Va sunt necesare documentele de identitate. Cărțile de identitate sunt necesare, în format fizic/original și vânzătorului și cumpărătorului, dacă sunteți persoane fizice.

Dacă vânzătorul/cumpărătorul este o persoana juridica, va fi nevoie de certificatul de înregistrare fiscală și după caz, poate fi solicitat și actul constitutiv, dacă tranzacția se realizează între persoane juridice.

În cazul în care vânzătorul vinde printr-un reprezentant, mare atenție la documentul de investire în acest sens.

Acest document va fi o împuternicire/delegatie, sau procura în acest sens.

Dacă vânzătorul/cumpărătorul, realizează aceasta Tranzacție prin intermediul unui delegat, aceasta procura trebuie realizată la un birou notarial, unde sa fie clar specificata aceasta delegare.

Daca vânzătorul / cumpărătorul , sunt persoane juridice, delegația/împuternicirea poate fi realizată și simplificat, cu semnătură și ștampila.

Etapa 3 – actele de proprietate ale unui teren

Documentele care fac dovada dreptului de proprietate.

Acestea pot fi sub următoarele forme:

  • Contract de instrainare
  • Titlul deținătorului
  • Hotărâre judecatoareasca
  • Contract donatie
  • Testament

Etapa 4 – extrasul CF si cum se obtine

Vânzătorul trebuie sa prezinte un extras CF actualizat.

Actualizat înseamna nu mai vechi de 30 de zile.

În acest extras se pot vedea proprietarii de drept și trebuie sa corespundă cu cei din actele de proprietate.

Se mai poate observa dacă face obiectul vreunui contract de închiriere sau a vreunui litigiu.

De asemenea în extrasul CF exista o rubrica Denumita SARCINI.

Aici dacă apar mențiuni este de evitat achiziția.

La sarcini pot apărea date, precum o ipoteca dacă este achiziționat prin linie de credit.

Etapa 5 – acte de natura fiscala

Certificatul Fiscal

Acest document se va emite de către administrația locală, acolo unde sunt plătite impozitele pentru acel teren.

Acest document, are menirea de prezenta oficial situația impozitelor aferente acestui tere, implicit datori , dacă este la zi, sau sunt cu restante.

Etapa 6 – declaratiile notariale ale coproprietarilor

Declarația autentificata / notariala a coproprietarilor, în situația în care terenul este deținut de mai multi proprietari. Aceasta declaratie este parte din setul de Acte necesare la vanzarea cumpararea unui teren

Daca vânzătorul este persoana fizica și terenul este un bun dobândit pe parcursul căsătoriei, este necesară declarația soției/soțului, sau prezenta soțului / soției în fata notarului.

Dacă terenul este deținut de către o persoana juridica, și respectiva societate are mai multi acționari, este necesar acordul acestora în vederea vânzării.

Lipsa celor menționate poate anula contractul de vânzare – cumpărare în instanță, și în acest fel tranzacția poate fi anulată.

Etapa 7 – credit bancar pentru teren si ce trebuie sa stii despre acordul creditorului

Acordul Creditorului

Acest document apare, și este necesar la procedura de revânzare, atunci când acel teren, a fost dobândit prin linie de credit, de către vânzător, în fapt proprietarul fiind banca.
Creditori pot fi și alte entități precum: IFN-uri, Persoane juridice, Statul

În acest fel, înstrăinarea (vânzare) se poate realiza doar cu acordul acestora.

Etapa 8 – terenuri de la executari sau licitatii

Acordul și participarea tuturor participanților în cazul în care terenul este un teren privatizat, sau vândut la licitație.

Un articol suport

Etapa 9 – certificatul de urbanism

Certificatul de urbanism de informare

Acest document se va solicita de la primăria unde este localizat terenul, si este foarte important sa se regaseasca in setul de Acte necesare la vanzarea cumpararea unui teren

Acest document va fi pus la dispoziție în procesul de vânzare de către proprietar, și poate fi solicitat fi de acesta, fi de notar.

În acest document, vor fi precizate precum

  • Regimul juridic
  • Încadrarea în RLU
  • Dacă sunt interdicții de construire
  • Funcțiunea de baza.

Etapa 10 – studiul geotehnic pentru un teren

In calitate de cumpărător iti sugerez, sa soliciți cumpărătorului, un studiu Geotehnic, mai ales dacă intenționezi sa cumperi pentru a construi o casa.

Si un astfel de studiu poate face parte din categoria Acte necesare la vanzarea cumpararea unui teren

Am ajuns la final, sa și sa știi ca nu am uitat de ceea ce am promis la început.

Daca vrei sa aflii si despre drumurile de servitute te poti informa aici

Teren Gratuit

Despre cum poți dobandi un teren GRATIS.

Tinerii care vor să-şi construiască o casă în 2019 pot primi o mână de ajutor de la stat, conform legislaţiei în vigoare, prin acordarea la cerere a unui teren gratuit.

Totuşi, pentru a putea beneficia de această facilitate, solicitanţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii. Însă nu orice localitate are terenuri disponibile, astfel că solicitanții ar trebui să se intereseze direct la primărie.

Regulile din 2019 pentru acordarea gratuită de teren pentru construirea unei case sunt incluse în Legea nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală.

Potrivit actului, persoanele care au o vârstă cuprinsă între 18 şi 35 de ani au posibilitatea de a cere autorităţilor locale atribuirea unei suprafeţe de teren, în vederea construirii unei locuinţe proprii.

Practic, terenul este acordat pentru folosinţă gratuită, atât timp cât există casa pe el, însă acesta poate fi cumpărat ulterior de la stat.

Tinerii nu trebuie să deţină casă sau teren
Pentru a putea cere teren gratuit de la stat, tinerii trebuie să aibă cel puţin 18 şi cel mult 35 de ani.

Iar la data depunerii şi la data rezolvării solicitării nu trebuie să fie proprietari ai unei locuinţe sau ai unui teren destinat construirii unei case, indiferent în ce localitate ar fi acestea.

Totuşi, de reţinut este că autorităţile locale au dreptul să stabilească şi unele criterii suplimentare.

Cererea de atribuire a terenului se poate depune, conform Legii nr. 15/2003, la consiliul local al comunei, oraşului, municipiului sau sectorului municipiului Bucureşti în care îşi are domiciliul solicitantul şi trebuie să conţină prenumele, numele şi domiciliul acestuia.

Acte necesare la dosarul de dobandire teren GRATUIT

Pe lângă acest document (al cărui model este anexat articolului), tinerii mai trebuie să depună:

  • o copie a certificatului de naştere;
  • o copie a cărţii de identitate;
  • o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul nu deţine/n-a deţinut în proprietate o locuinţă/un teren destinat construirii unei locuinţe;
  • o declaraţie similară, însă care se depune la data rezolvării cererii.

În plus, normele de aplicare stabilesc că este nevoie şi de o declaraţie pe propria răspundere a părinţilor solicitantului.

Suprafetele unui teren gratuit

Mai exact, din aceasta trebuie să reiasă că părinţii nu deţin/n-au deţinut în proprietate, în ultimii zece ani, un teren cu o suprafaţă de peste 500 mp în mediul urban şi de peste 5.000 mp în mediul rural, indiferent de localitate.

În maximum 15 zile de la înregistrare, dosarul este analizat de către comisia specială locală ce se ocupă anual de inventarierea terenurilor şi de către consiliul local.

Apoi, “în prima şedinţă ordinară consiliul local analizează dosarul fiecărui solicitant şi hotărăşte aprobarea cererii şi atribuirea terenului sau, după caz, respingerea acesteia”, scrie în normele Legii nr. 15/2003.

In cat timp poate fi aprobata cererea

În fine, punerea în aplicare a hotărârii consiliului local se face de către primar, pe bază de proces-verbal, în cel mult 15 zile de la data aprobării consiliului local.

Atenţie! Persoanele care, prin intermediul declaraţiei pe propria răspundere, declară lucruri false pot fi pedepsite cu închisoare sau cu amendă, potrivit Codului penal.

Dacă nu încep lucrările în termen de un an, tinerii pierd terenul
Odată atribuit un teren prin hotărâre a consiliului local, tinerii trebuie să înceapă construirea locuinţei în maximum un an, respectând prevederile legale referitoare la autorizarea executării lucrărilor de construcţii, este subliniat în Legea nr. 15/2003.

Dacă tinerii nu respectă termenul-limită sau dacă lucrările nu sunt făcute cu respectarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aceştia pierd terenul acordat.

Concret, în această situaţie, “prin hotărâre a consiliului local i se retrage beneficiarului dreptul de folosinţă asupra terenului atribuit”, conform Legii nr. 15/2003.

Spune-mi în comentarii, cum s-a desfășurat ultima procedura de achiziție, și ce experiențe ai avut.

Și daca exista cineva, care accesat terenul gratuit, iarăși ar fi foarte util sa conversăm în comentarii….

Devino susținător!

Like us!

amenajare apartamente cu doua camere

Proiectele Imobiliare in 2021 - Investitii imobiliare bucuresti

Play Video
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Afla ultimele noutati

Multumim! V-ati abonat cu succes

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Birou de Arhitectura si Urbanism will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.