Biroul de Acasa – Cum lucram de acasa

Salutare ,

Acest articol are menirea de a prezenta modul de lucru de acasa. Multi dintre noi, nu am luat in calcul metoda lucrului de acasa, sau daca am facut-o a fost pentru un mod de lucru partial, si de scurta durata. 

Din nefericire, in aceste momente trebuie sa ne adaptam situatiei, si in conditii de autoizolare sau dupa caz izolare, sa ne adaptam, pentru a ne continua activitatile de zi cu zi.

Atunci cand acest factor al timpului se schimba, sunt necesare cateva adaptari, pentru ca mediul de lucru sa te pastreze eficient si capabil sa poti duce la bun sfarsit toate task-urile zilnice.

In primul rand este vorba de o adaptare. O adaptare presupune o schimbare a ,,ecosistemului” la un alt mediu, insa unde rezultatele la sfarsit de zi, trebuie sa fie aceleasi fara periclitarea calitatii. De obicei procesele de tranzitie, schimbare – adaptare, pot aduce dupa sine scaderea productivitatii.

Atunci cand timpul de adaptare este mai scurt, productivitatea este mai putin alterata.

Ce presupune sa facem aceasta relocare si cum putem face aceasta adaptare fara afectarea job-ului ?…. am sa explic in randurile de mai jos

Ruperea ( switch ON / OFF ) a mediului de home – Office

Ce presupune acest lucru? Asta inseamna o atentie la detalii si delimitarea cat se poate de clara a mediului de home si a activitatii de lucru. 

Recomand ca inceperea job-ului sa isi pastreze ora normala precum mersul la birou, sau poate cu putin mai devreme. 

Eliminati leneveala! Incercati sa aveti in fiecare dimineata simularea unui start matinal catre jobul zilnic, la fel ca pana acum, diferenta fiind ca elimini deplasarea fizica si traficul catre birou.

Nu lucrati in haine confortabile ( haine de casa )

Este un detaliu care la prima vedere poate parea insignifiant, dar care poate modifica starea si abordarea asupra task-urilor

Nu e cazul neaparat la costum… insa ceva mai casual.  Starea de confort ( relaxare ) trebuie sa fie bine delimitata de starea de lucru.

Cum ne imbracam acasa

Hainele de lucru

Casual Style

Programul de lucru

 

Programul de lucru

Un alt aspect foarte important este programul de lucru. Atunci cand lucrezi de acasa, tentatia de a lucra peste masura este foarte mare. Acest lucru la prima vedere pare un plus timp de lucru, insa nu dupa foarte mult timp, devine foarte toxic. 

Este de recomandat sa va stabiliti un program pe care sa il respectati.

Nerespectarea programului duce rapid la oboseala cronica, si scaderea productivitatii, respectiv la vicierea mediului de lucru de acasa.

Pauzele

Nu uitati de pauze si hidratari. Exista tentatia de a consuma uneori prea multa cafea, iar consumul de cafea si lipsa apei, poate duce la deshidratre, rezultand oboseala.

Chiar daca lucrati de acasa, nu uitati sa va ganditi ca de fapt, sunteti la biroul la care mergeati zi de zi, si unde va luati pauzele stabilite si inainte de aceasta schimbare.

Respectati programul de luat masa. Tentatia de a manca haotic este foarte mare, tocmai de aceea este necesara ruperea starii de confort.

La fiecare 15 – 20 de minute ridicati-va si realizati cativa pasi.

Utilizeaza o agenda pe biroul pe care lucrezi, si prima data incearca sa iti  structurezi ceea ce doresti sa rezolvi in ziua respectiva.

Miscarea – Sportul – Streching -ul

Nu uitati sa includeti si cateva momente de sport miscare, mai ales daca lucrul de acasa este datorat situatiei de pandemie, si se desfasoara sub masurile de izolare

Atunci cand lucrezi remote, sau in cazul de fata de acasa, este foarte usor sa devii sedentar, ori nimeni nu vrea acest lucru, in primul rand sedentarismul este o problema pentru sanatate, cat si pentru productivitate.

Pauzele recreative au un rol de a va energiza, si a putea continua programul stabilit pana la sfarsitul programului.

Amenajarea spatiului de lucru

Localizarea spatiului de lucru in locuinta

Inainte de a incepe lucrul de acasa, recomand acordarea unui timp de aproximativ 30 de minute, pentru identificarea spatiului de lucru. Acest spatiu de lucru trebuie ales, astfel incat sa poata sa indeplineasca niste criterii, astfel incat timpul si mediul de lucru sa fie optimizat si placut.

Criterii de identificare a zonei de lucru intr-o locuinta:

  • O camera separata ( daca este posibil )
  • Conexiune la reteaua electrica – 220 V
  • Conexiune de internet – se recomanda conexiunea LAN direct din Router pentru o buna stabilitate
  • Lumina naturala
  • Spatiu dedicat (reprezinta un real avantaj pentru un set-up productiv )

Componentele necesare :

  • Birou – aveti nevoie de un birou de dimensiuni medii daca aveti o camera rezervata special pentru a deservi destinatia de birou, sau daca este vorba lipsa de spatiu ( precum la apartamente ) , un birou de dimensiuni reduse.

  • Scaun – Nu faceti greseala de a lucra pe scaune care nu sunt pentru mediul Office. Pe langa problemele de sanatate pe care le pot crea, vorbim si despre disconfortul creat. Orele de lucru, trebuie sa beneficieze de asigurarea unui minim de conditi. Va recomand sa luati in calcul achizita unui scaun de birou ( Exemplu bun si ieftin ar fi : MARKUS de la IKEA , are si 5 ani de garantie )

 

Scaun Model MARKUS – IKEA

  • Retelistica – inca de la amplasarea biroului nu uitati sa acordati atentie si ,,cablurilor” . Faptul ca vorbim in principiu de lucrul la un PC sau Laptop, aveti nevoie de un prelungitor, recomandabil cu siguranta , unde sa puteti sa oferiti alimentare pentru 6-8 prize. ( 1 PC/Laptop , 1 sau 2 pentru monitor – dupa caz ; 1 –  imprimanta daca este cazul; 1 – UPS – daca este cazul , dar poate fi doar sub forma de recomandare ; 1 – sistem audio – optional )

 

Metode de conexiune PC

  • PC sau Laptop – in momentul de fata, alegerea device-ului de lucru, depinde foarte mult de utilizator si de modul de lucru. Daca este vorba de un HomeOffice Permanent, da, recomand un PC ( ulterior am sa realizez un articol si despre ce inseamna un PC potrivit ). Daca este vorba despre o perioada de lucru limitata , sau ocazionala, poate fi si un Laptop. Pentru Laptop luati in calcul sa ii puteti asigura posibilitati de racire suplimentare si o amplasare pe birou care sa nu va oboseasca privirea. Nu este bine nici prea departe pentru ca veti avea probleme cu tastatura care se va indeparta . Daca utilizati un laptop cu display peste 17” recomand o tastatura WI-fi , asta ca sa eliminati firele de pe birou. Consider ca de multe ori cablurile birou incurca foarte mult.

 

Laptop sau PC

  • Monitor – Din nou un element foarte importat, este pe ce vizualizam informatia. Cu cat suprafata de expunere este mai mare, cu atat ochii nostri vor putea receptiona mai usor informatia, fara sa o obosim ( folositi ochelarii de calculator sau filtre ). 
  • Daca aveti posibilitatea de a lucra de doua monitoare va puteti imbuntatii productivitatea ( recomand doua monitoare identice ).
  • Nu uitati de mufele HDMI sau dupa caz de adaptorul de la DVI la HDMI

 

Doua Monitoare

  • Lumina naturala – este foarte important sa va planificati timpul de lucru pe cat posibil, pe parcursul zilei si sa beneficiati de lumina naturala. Nu faceti greseala sa eliminati lumina naturala.
  • Tableta – Optional – daca aveti o tableta o puteti utiliza ca second screen, si puteti emite pe aceasta doar o anumita categorie de informatii.
  • Balconul – da Balconul poate fi un loc bun pentru a amenaja un birou de dimensiuni reduse, avantajele fiind : va puteti delimita fata de restul casei ( asta daca vorbim de un balcon inchis si separat fata de restul locuintei ), va puteti ridica si face pasi ( mai ales atunci cand vorbiti la telefon si nu este cazul sa stati la PC ) .Daca balconul este inchis, evitati lucrul indelungat pentru ca va puteti expune si puteti afecta starea de sanatate.

Solutii de amenajare birou in apartamentele clasice

Mai jos am realizat cateva exemple, cum se poate amenaja ad-hoc spatiul de lucru, in apartamentele vechi. Am ales aleatoriu cateva modele din cele mai intalnite tipologi de apartamente. Am luat in calcul fie reconfigurarea spatiului locativ, fie prin utilizarea balconului ca spatiu de birou. 

Cum majoritatea au inchis de mult balcoanele, macar acum poate capata si o utilitate productiva. Exista si un exemplu cu spatiu de lucru dedicat.

Ai si tu un apartament pe care doresti sa il adaptezi pentru lucratul de acasa ?

Ai un plan ? 

Contacteaza-ne mai jos si cu siguranta iti putem genera idei pentru un mediu placut de lucru, astfel incat munca sa para usoara si placuta. 🙂

Share this:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp