Reamenajarea spatiilor de birou

Distantarea sociala la birou

Reamenajarea spatiilor de birou in siguranta?

Reamenajarea spatiilor după ieșirea din starea de urgenta.

Cu toții știm ca după 15 mai toate lucrurile vor necesita schimbări și readaptari.

Acest articol va atinge subiecte ce tin de modificări de funcționalitate și design pentru spatiile existente dar și pentru cele noi amenajate.

Unde vom regăsi cele mai multe schimbări și adaptări?

În toată perioada martie – aprilie – mai o buna parte din economia României a trecut la modul de lucru ,,work from home” ,,remote“.

Unii au fost mai pregătiți sau mai puțini pregătiți cu aceasta schimbare.

Repoziționarea birourilor

Cele mai multe schimbări cu noi masuri și reguli o vom regăsi în zona de birouri. Aici vor fi necesare eforturi de reamenajarea spatiilor de birou.

Planificarea spatiala de dinainte de aceasta pandemie foarte posibila sa nu mai poată fi valabila. Pentru a putea întruni masurile de siguranță în ceea ce privește distanțarea sociala.

Mediul care care va suporta cele mai multe modificări va fi mediul de birouri.

Zona de office va trece printr-un proces de reamenajare care se va produce treptat și cu multe elemente conexe.

Pentru ca impactul sa fie diminuat pentru zona de office, sunt necesare a se configura noi solutii. Utilizare spatiilor de birouri se va face dupa noi reguli, dar și prin reamenajarea acestora.

Designul mediului de birouri va suferi niște schimbări radicale în următoarea perioada. Foarte clar foarte mulți metri pătrați de ,, open space ” vor fi reamenajati. Acest lucru se va realiza fie prin compartimentări permanente fie prin compartimentări de tip separator.

Cum se va continua ?

De asemenea după acest exercițiu forțat o mare parte din noi am descoperit conceptul de ,,Work from home”. O mare parte din companii vor continua sa păstreze și ba chiar sa dezvolte aceasta tipologie de munca.

Este adevărat, aduce și multe beneficii însă, trebuie totul tratat cu mare seriozitate și delimitat foarte bine fata de spațiul personal – emoțional.

Cum vom reamenaja si utiliza birourile ?

Spatiile de birouri asa cum am spus și mai sus vor fi cele mai impactate din punct de vedere al modificărilor. Țin sa va informez ca aceste modificări și reamenajări de disgn nu vor fi suficiente.

Experienta utilizatorului cu spațiul însuși se va schimba și va trebui sa ne acordam timp și cel mai important spațiu.

Purtarea mastii la birou

Noile reguli vor urmării foarte clar principiile distantarii sociale.

Vom fi nevoiți sa înțelegem ca mersul la birou cel puțin pentru o perioada va fi necesar a se desfășura sub accentul unor reguli bine stabilite.

Angajatori vor fi nevoiți sa adopte noi masuri de verificare a angajaților atunci când vor veni la birou.

(Video aici )

Una dintre cele mai importante va fi verificarea temperaturii corporale și dacă aceasta atinge pragul febril angajatul are îndatorirea de a se prezenta pentru un consult amănunțit la medicul de familie.

Un mod eficient de verificare ar fi camerele cu termoviziune sau termometrele de tip scaner.

Cum vor arata birourile ?

Una dintre cele mai simple metode ca fi utilizarea separatoarelor de plexiglass.

Birouri cu separatoare plexiglass
Birouri cu separatoare

Cu separatoare de plexiglas

Va fi foarte important sa înțelegem acest aspect și sa nu îl tratam ca pe un afront personal pentru a nu fi încărcați emoțional de aceasta schimbare.

Soluția separatoarelor de birouri este cea mai la indemana, implementarea acesteia fiind foarte rapida.

Noi compartimentări ale spatiilor de birouri sunt o alta abordare.

Acesta tipologie presupune chiar și reconfigurarea spațiului.

Necesita un timp mai mare pentru aplicare însă, poate fi eficienta pe un timp mai îndelungat.

Cat mai durează?

În acest moment nu oare sa existe cineva care sa ne poată spune cât mai durează aceasta perioada pana ne vom întoarce la viețile noastre.

De aceea cred ca o buna soluție pentru spatiile de birouri ar fi o reconfigurare spatiala noua pentru un termen întins pe câțiva ani.

Ce trebuie sa facem pentru spatiile de lucru prima data ?

Prima mișcare în aceasta revenire de la 15 mai 2020, după aceasta vacanta forțată va fi o dezinfectare generala a spatiului.

Următoarele masuri ce vor supune spațiul la o re-utilizare vor realizate prin forme de reamenajări interioare:

▶️ un nou concept al biroului

▶️ o noua planificare a spatiului

⏸ separatoare

➡️ dozatoare cu dezinfectante

🆘️ utilizarea măștilor de protecție

🚻 distanțarea sociala

Care ar fi modurile viabile de reamenajare a spatiului?

Reamenajarea spatiilor de birou

Asa cum am spus și mai sus,în aceasta perioada nu exista nimeni sa ne spună ,, cât mai tine”

Datorita acestui aspect a merge prin a alege soluții noi care sa poată fi utilizate pe un termen mai lung.

Desigur metoda separatoarelor rămâne cel mai simplu de implementat însă cu un timp și mod limitat de utilizare.

Una dintre cele mai fezabile mișcări ar fi pentru reamenajarea spatiilor de birou pe un termen mai lung.

Cum vom găsi cele mai bune soluții pentru spatii ?

Apelați la serviciile unui specialist. Reamenajarea corecta a spatiului va poate asigura continuitatea businessului.

Suntem într-un moment crucial unde sunt necesare noi metode.Acestea trebuie înțelese și asumate pentru a merge mai departe .

Share this:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp