Mobilitatea urbană pe străzile din București pe bicicletă
A te deplasa din punctul A in punctul B se poate realiza în ,,n” moduri.
Doar că unele dintre ele pot fi un calvar la propriu.
Cred ca opțiunea de a te deplasa pe bicicletă nu vine și nu ar trebui să vină doar datorită scumpirilor din ultima perioada a carburanților.
Mobilitatea urbană devine un element impetuos necesară pentru o viață sănătoasă.
Și aici nu ne referim doar la partea fizică, ci mai ales la o sănătate comunitară.
Sunt conducător auto din 2005, cu multi km la activ, și urban și extra urban, și numărul lor nu prea contează.
Cunosc foarte bine ce înseamnă confortul din habitaclu și cum te poate mișca propriul tău autoturism, deci nimic de zis până aici….
Problema vine atunci când opțiunile devin limitative.
Mobilitatea urbană, are foarte multe forme și variații, și nu se rezumă totul doar la mașini.
Specialitatea de mobilitate urbană, presupune un ecosistem complex unde toate variantele sa fuzioneze între ele.
Nici nu te poți limita doar la o singură variantă, și nici nu ar fi rezonabil.
Dieferența cea mai mare apare atunci când infrastructura lipsește, pentru oricare din soluții.
În acest articol, voi pune accent pe lipsa infrastructurii, piste de biciclete în București.
Si chiar lipsesc cu desăvârșire….
Un biciclist în București este pus la grea încercare
Asta se întâmplă atât din lipsa infrastructurii, dar și a calității precare a covorului asfaltic.
Catacombele din Bucuresti
Riscul de a merge cu bicicleta pe arterele Bucurestene este unul care te pândeste la fiecare pas, sau la fiecare metru parcurs.
Mai jos o sa vezi o imagine, unde ideal este să observi cum se fac niste piste de biciclete pe la noi… si care sunt capcanele pe care aceste piste le inglobează
Dupa ce că nu poți pedala pe o zona dedicată, aceste piste fiind destul de puține in București, mai ai și surpriza să poți fi expus unor gropi neprevăzute și foarte periculoase.
Ei … și când ai crede că totul poate fi sfârșit, apare și șoferul de București….
Fară a generaliza, educația rutieră, lipsește și ea cu desăvârșire.
O mare parte din conducătorii auto de pe străzile din București, sfidează uneori cu bună știință, omul de pe bicicletă, ca și când ar fi cel mai mare dușman….
Nu se explică de ce acest fenomen de ură….,,da-te bă mai încolo….de ce mergi pe aici..”
Ma gandesc că dacă ar fi totuși o doză mai mare de educație în acest sens, încât să înțelegem cu toții că putem exista in același timp în aceeași lume, ar mai fi o șansă spre o a avea orașe mai bune.
Sustenabilitatea este compusă din mici ajustări, de la mobilitatea urbană diversificată, la un acoperiș verde, la o mașină electrică etc…
Toate acestea vor putea ajuta la avea orașe mai sustenabile .
Mersul pe bicicletă în București este literalmente un sport extrem, un sport in care ești expus în mod direct ignoranței celorlalți…
De ce și pentru cat timp? Nu se știe…
Pozele sunt de pe pagina de facebook: Salonul Bicicletei